Isnin, September 24, 2007

10tahun di Penang

Aku nak ucapkan terima kasih kepada semua warga Pulau Pinang yang telah datang memenuhi ruang Actors Studio Greenhall untuk menonton filem 'Sepuluh Tahun Sebelum Merdeka' hari Jumaat lalu.

Aku amat terharu kerana Lim Kean Chye dan juga isteri telah meluangkan masa untuk hadir menonton dan juga berkongsi satu anekdot tentang peranan besar yang dimainkan oleh Tan Cheng Lock semasa diskusi selepas tayangan pada malam itu.

Terima kasih juga buat Dr. Cheah Boon Kheng, mantan profesor sejarah di Universiti Sains Malaysia (USM), Penang, yang telah turut sama hadir untuk sesi diskusi tersebut.

Syarifah Hadli, seorang mahasiswi USM telah menulis sebuah artikel berkenaan filem 'Sepuluh Tahun Sebelum Merdeka' dalam laman blog pelajar Pusat Pengajian Komunikasi USM, Komunikasi Kampus!

Klik sini untuk baca: history can be so cool

Kalau kamu ada menulis artikel/review dalam blog kamu, sila letakkan link atau tulis lah pendapat kamu di sini.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima kaseh Fahmi Reza sebab sudi post link kasikampus disini!

FFF07 Penang & Fahmi Reza's 10tahun has gained a special place in my mind & heart.

Fairy Spring berkata...

Ohohoho... I definitely will, man!!! And will put your pic in. :D

Fairy Spring berkata...

one suggestion for you, maybe you can put an english version of your blog... It'll help people from elsewhere to understand and prolly your film might go international and more people will be aware about M'sia's situation.