Isnin, Ogos 24, 2009

Fahmi Reza @ TV1 malam ni!

Rancangan live talk show/forum Di Luar Lingkungan @ TV1

Topik:
Bagaimana Menghargai Kemerdekaan

Hos:
Sayed Munawar

Panel:
1. Balasubramaniam Kuppusami
Pensyarah Kanan Universiti Tunku Abdul Rahman

2. Mohamad Azhar Radizuan
Guru bidang Sejarah

3. Fahmi Reza
Pengarah Dokumentari 10 Tahun Sebelum Merdeka

Tarikh: Isnin, 24 Ogos 2009
Masa: 9:30 - 10:30 malam
Mana: Live di TV1

Korang boleh jugak tonton rancangan ni live streaming di www.rtm.gov.my.

Macam mana nak menghayati erti kemerdekaan? Jawapan typical budak-budak zaman sekarang:
1. Mengingati pengorbanan pejuang kemerdekaan (Tunku & UMNO)
2. Menghargai pembebasan rakyat dari penjajahan (British)
3. Menghargai kestabilan dan keamanan negara (No demos, no strikes, no hartal, no free press, no free speech)

Korang setuju?

11 ulasan:

muhammad rahimi bin hasan berkata...

tidak! tidak! tidak!

adrie berkata...

ajar dorg apa erti merdeka...diam kan mereka fahmi!!!!

Aiman berkata...

tak setuju!

mohd berkata...

pale otak ko je yg kuar idea mcm tu
ingt melayu bodoh lg ke
perasan mcm bgs sgt

apak ko mati xdulu dgn komunis?

Fahmi Reza berkata...

Apa kaitan "apak aku mati xdulu dgn komunis" dengan topik? Cuba kau huraikan sikit.

adrie berkata...

jgn nafikan sejarah!!!
fahmi lu ape kate lu ajak pmimpin umno plak berdebat.mlm td pnye debat gua kasi A haha

Kieng Meng berkata...

bro..ada letak dlm youtube tak..tak tgk la kat TV1

memelayot! berkata...

mereka yang membaca dan mengkaji sejarah adalah dua benda yg berlainan

jgn jadi pak turut sahaja.belajar untuk belajar sesuatu yg telah terjadi mengikut diri sendiri

apak aku tak mati pun dengan komunis.haha

tu je la modal nya.komunis-komunis

the student berkata...

Bercakap Tanpa mengkaji mmg mudah..jika melihat Dari luar bukan beerti memahami dengan jelas..kdg2 bila hidup dalam kesenangan Kita lupa kesusahan pejuang dahulu..kanan atau kiri bukan isu..tapi setiap sejarah mengajar Kita erti sebenar..to fahmi keep it up..what history has forgoten should be written back..dats y history always alive-the student

encikchekodok berkata...

encik fahmi reza.
ade rekod x?
please upload kt memne,
terlepas la,
sigh~

Teoh Han Hui berkata...

Apa maknanya "merdeka" sekiranya rakyat hidup tidak merdeka/fikiran terkongkong?